tisdag 19 juli 2011

Kärt barn






Jag blev onekligen lite nyfiken på Joanne Harris nya spänningsroman Kärt barn nu när den kom. Omslaget och hela historien skilde sig från det jag normalt sätt förknippar henne med. Ni vet, dåtid, romantiskt, lite sorgset med apelsiner och choklad på (de svenska) omslagen. Denna bok är mörk, lite kuslig och för mig betydligt mer nervkittlande. Och den var faktiskt spännande, jag fick till och med lite kalla kårar på slutet. Psykotiska familjemedlemmar och en tvist på sluttampen gjorde den läsvärd tycker jag.

Det var en gång en änka som hade tre söner, och deras namn var Svart, Brun och Blå. Svart var den äldste, lynnig och aggressiv. Brun var mellanbarnet, blyg och trög. Men blå var sin mors favorit. Och han var en mördare...

Visst låter det spännande?/Sandra

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar