torsdag 4 november 2010

Alla helgona...


Nu när vintermörkret har kommit och det springer små spöken och monster ute på gatorna och frågar om Bus eller Godis, kan det ju vara på sin plats att tipsa om ruskig läsning. Kura ned dig i fotöljen med en nervkittlande bok (eller film för den delen!) som passar dessa helgtider!
Här är lite tips på läsning från några av oss på biblioteket!
Skumtimmen av Johan Theorin. Mystik och spänning på en nivå som jag mäktar med, jag är lättskrämd!/Anna
Många av Stephen Kings böcker är riktigt läskiga! Carrie, Lida, Djurkyrkogården för att nämna några...böckerna klarar jag av att läsa men filmerna är för läskiga!/Birgitta
Människohamn av John Ajvide Lindqvist, är något av det mest spännande/läskiga jag läst! Skärgårdsskildring i kombination av spökhistoria!/Sandra
Huset Ushers fall av Edgar Allan Poe. Suggestiv, mörk, mystisk, en klassisk kuslig novell!/Anna-Karin
Jag vill också tipsa om Stephen King! Speciellt hans roman Det. Spännande!Jag kan också rekomendera hans novellsamlingar om man inte riktigt orkar att läsa en tjock bok./Johanna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar