tisdag 23 november 2010

Augustpriset!


Ja, då var 2010 års Augustpristagare utsedda!

Årets svenska skönlitterära bok tilldelades Sigrid Combüchen för Spill - En damroman. Roligt, men föga förvånande. Det kändes på något sätt i luften att hon skulle få priset. Jag har ännu inte läst Spill, men om man får tro majoriteten verkar det vara en fenomenalt bra roman. Det tycker även vår Anna som skrivit om boken här. Ser fram emot att få den i mina händer, även om längtan mattats något på senare tid. Det kan vara så ibland tycker jag, att när en bok blir väldigt omskriven så blir längtan att läsa den något mindre för varje dag. Jag vet inte om det är pressen att jag måste ha läst den!! som hägrar, eller om man blir lite mätt av alla skriverier. Känner du igen dig?
/Sandra

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar